Στην φάση της αξιολόγησης ο εργοθεραπευτής προσεγγίζει το παιδί, και σε συνδυασμό των τεστ αξιολόγησης που χρησιμοποιεί και παρακολουθώντας το παιδί σε κάποια παιχνίδια, κρίνει σε ποιους τομείς χρειάζεται βελτίωση. Κατόπιν, ο εργοθεραπευτής ενημερώνει τους γονείς για τις παρατηρήσεις του, προτείνει σχέδιο θεραπείας, και μαζί καθορίζουν τους μακροπρόθεσμους στόχους και τη συχνότητα των θεραπειών. Στην συνέχεια, επικοινωνεί με όλους όσους είναι στο κοντινό περιβάλλον του παιδιού, όπως δασκάλα, άλλους θεραπευτές και γιατρούς. Ο εργοθεραπευτής μετά από μελέτη όσων ειπώθηκαν με τους εμπλεκόμενους στη ζωή του παιδιού και με σκοπό να επιτευχθούν οι μακροπρόθεσμοι στόχοι στο χρονικό διάστημα που καθορίστηκε, αποφασίζει ποιοι θα είναι οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι. Τα στοιχεία χρησιμοποιούνται και σα μικρά αξιολογητικά ορόσημα (milestones), κατά διαστήματα, για να επιβεβαιώσουν τη βελτίωση του παιδιού. Οι γονείς ενημερώνονται σε κάθε συνεδρία για τις επιδώσεις των παιδιών τους και δίνονται συμβουλές για εξάσκηση στο σπίτι. Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία για την εξέλιξη του παιδιού είναι οι γονείς και το
οικογενειακό περιβάλλον. Η καθημερινή επίδραση τους σε συνδυασμό με τις εξειδικευμένες θεραπείες, είναι καθοριστική για την βελτίωση του παιδιού.
Στόχοι της εργοθεραπείας και αποκατάσταση
- Αυτονόμηση σε Δραστηριότητες Καθημερινής Διαβίωσης
- Αντιμετώπιση κινητικών προβλημάτων και πρόληψη δευτερογενών επιπλοκών
- Διατήρηση και βελτίωση αντιληπτικών και νοητικών λειτουργιών
- Διατήρηση και βελτίωση βασικών ψυχικών λειτουργιών
- Λειτουργική αξιοποίηση ελεύθερου χρόνου και συμμετοχή σε ψυχαγωγικές δραστηριότητες
- Ενθάρρυνση των κοινωνικών επαφών και κοινωνική επανένταξη
- Εργασιακή ένταξη και αποκατάσταση